Friday, March 25, 2011

Muggy and MiNam!




(pic curtesy of Ckucin)

Lupa lak nak cerita pasal anak-anak aku.. ehh.. bila masa aku kawin?? tak der maknenyerrr.. ni anak tak payah kawin pun boleh jer.. :p. Nama nya Muggy a.k.a Kang Mu Gyul dan jugak MiNam a.k.a Go Mi Nam.. wakakaka..

Muggy ni jantan dan aku suka panggil di Mu-chan@g sebab kekadang aku tgk muka dia macam musang. Tirus gitu. Masa mula ambik, kaler dia kelabu seluruh badan, skang bila dah besar ni dah jadi kaler kelabu belang putih lak.. Character dier Manja gitu tak macam MiNam yang walaupun manja jugak tapi dia taiko besor kat dalam rumah tu.

Minam lak betina yg kaler macam kain buruk (kata Ckucin).. hehehe.. Ekor dah bersimpul, walaupun kembang kekadang tgk macam bunga lak. Maklumla betina.. macam bunga la kan tapi tahap keganasan dia boleh tahan la.. Muggy da trend setter, kalau panjat grill tingkap tu separuh jer. Si MiNam lak memula tu tengok, leaps tu kalu, dia la yang akan panjat trus sampai ke atas dan Muggy pun blajor ler naik sampai atas.

Favourite past time diorang ada lah 'bergumpal' (ayat aku la).. sampai tercabut-cabut bulu diorang bila bergumpal.. tak tahan tu bila aku lalu sebelah diorang time tu, si MiNam tu nak bergumpal lak dengan kaki aku.. ades.. anakku.. belajar-belajar ler main tak kurkan kuku ko yg tajam tuh..

Masa diorang kat rumah kat Pandan Indah tu, kalau senyap jer, aku dah risau.. karang jatuh dari tingkat 3 tu.. oh TIDAKKKK!!! First time tengok diorang kat atas langsir punya railing tu, macam nak terkuar jantung aku.. Oh My Kitties.. nakal Ya Rabbi!! Muggy dengar sura aku dah lari bekejaran turun sbb tau aku marah. Si MiNam lak bersenang lenang kat atas tu.. buat bodoh jer bila aku bebel. dan MiNam telah menghadiahkan aku dengan garisan-garisan halus yang pedih jer rasa bila aku bawak dia turun. Come to think of it, MiNam jer suka main kasar ni..

Tapi budak 2 ekor ni ler pengarang jantung aku... huhuhu.. I miss my Kitties..

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...