Wednesday, May 09, 2012

Langkawi Escapade

Mood rajin sekejap maklumlah tengah attend Malaysia International Tourism Bloggers Conference & Awards. Hampess jer kan??!

Seperti biasa akan ada masa aku akan buat kerja gila tapi kali ni aku bukan buat keja gila sorang-sorang tapi berlima. Perjalanan 3 Malam dan 2 Hari perjalanan dari KL ke Langkawi. Selalunya 3 Hari 2 Malam ataupun 2 Hari 1 Malam tapi perjalanan kami 3 Malam 2 Hari. Cemana tu??


Pada yang kenal dan tahu, setiap hari Sabtu aku dan Hadiff ada kelas English dengan sorang engineer Korean yang attach dengan Perodua. He told us on Labour Day that he's leaving KL on the 15th of May. The original plan was that we're heading to Langkawi in the middle of June and the news has got us into the frenzy planning mode.. Is it possible for us to head for Lankawi for the weekend? The flights were damn expensive cause it's already last minute deal and we decided to drive. Need you ask who's the driver?? Yep.. it's me but only until Kulim.

Maka bermula ler perjalanan 3 Malam 2 Hari. Seperti biasa tuggu Hadiff kat LRT BTR dan lepak kat rumah dia seround. Siap tengok cerita The Da Vinci Code lagi sampai habis.. hehe.. Lepas tu pegi ambik Farah dan Kwangmo Bae di BTS Hotel. Kami bertolak dari Plaza Tol Jalan Duta pada pukul 10.30 malam. Not enough sleep and overdose of caffeine = crazy driver. Aku rasa Bae dah ketakutan bila aku pegang steering kereta, siap tanya dah brapa lama aku drive.. hahaha..

Kitorang sampai Kulim dah pukul 3 pagi. Pick up Ijam dan terus gerak ke Kuala Perlis. Walaupun dah tukar driver, aku still tak bleh tido. Sampai di Kuala Perlis around pukul 5.30 pagi. Breakfast sementara menunggu boat pukul 7 pagi. Trip kali ni chip de mission adalah Hadiff, so dia yang handle semua travel arrangement.

Bila masuk dalam ferry, terasa seperti dalam kapal yang bawak pendatang jer. Maybe sebab hari Wesak kot jadi ferry tu penuh dengan Bangla, Myanmar dan yang sama waktu dengannya. Yang Melayu sikit benor. Anyway, dapat la jugak aku tido sejam dalam ferry. Sampai di Langkawi dah pukul 8 lebih. Dalam pukul 9 lebih kitorang dah dalam boat untuk Island Hopping. Our destinations; Pulau Beras Basah dan Tasik Dayang Bunting.


Terrer tak kera tu tunggang botol.. nasib baik bukan alcoholic drink, kalau tak macam mana la rupa kera mabuk? Yang baju biru tu le Mr. Bae. Tinggi gilos.. ada member facebook kater macam giant.. boleh tahan la..

Our first destination, Pulau Beras Basah. Cantik pantai dia. Pasirnya putih dan halus. Impressed sekejap Mr. Bae dengan pantai kita.. (psstt.. pantai diorang tak cantik pun.. hahaha). Selain dari kera yang tersangatlah tyco dan langsung tak takut dengan orang, yang tak best adalah kawasan pantai ni penuh dengan sampah. Malu sekejap aku dengan Mr. Bae. Pada sesiapa yang pernah pegi Korea, negara diorang tersangatlah bersih. Walaupun bukan 100% tak der sampah tapi nak dibandingkan dengan negara kita ni memang jauh berbeza.

to be continued..

2 comments:

  1. Awesome, Fid! Nak bawa anak pi Langkawi. The last time I went there was like ages ago. Patung helang tu pun belum ada lagi.

    ReplyDelete
  2. Same here.. bak kata orang Kedah.. terasa perak sat bila sampai sana.. hehehe...

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...