Wednesday, February 21, 2007

Balik Kampung!!

Baru jer balik dari kampung. Maklumla cuti sempena Chinese New Year. Balik tu awal lagi, hari Khamis malam dah pegi tapi seperti biasa bila Jaja pi ambik kat stesen bas mula la langkah panjang saja. So, hari jumaat tu kami ke Penang. Mula-mula tu singgah dulu kat umah Emi, tengok baby girl dier, Tsara Adriana.. sebijik muka Zaidi.. hehehehe.. anyway, macam kat blog jaja, aku asyik kena saja ngan bapak si Emi, tapi tak kisah la sebab aku memang baik dengan family diorang pun. Tengah dok syok menyembang, sampaila si Zaidi dengan Boy and member Boy. Makin hensem lak si Boy ni.. rasa macam sekejap jer masa berlalu.. yer la, aku kenai Emi kan dah hampir 10 tahun, dari si Boy tu kecik sampai la dah boleh jadik bapak budak.. Tapi tak kisah la..

Pukul 4 lebih baru bertolak ke Penang Island, pi beli jeruk kat Chowrasta.. standard la sesat 2 - 3 round baru sampai lepas tu sesat lagi bila on the way nak ke Queensbay Mall. Makan kat Jusco lepas tu almost 8 baru ler bertolak untuk berjumpak dengan Dato'Seri untuk mengambik laptop Jaja. Siot la minah tu buat ayat poyo dengan bos dapat laptop sebijik.. cun lak tu. Balik pun dah malam dah. Besok pagi baru haku balik umah.. Jaja ler hantar sampai ke umah tapi sadistiknyer pintu kunci tak der orang. Nasib baik keta ada, so, aku tau la diorang ni mesti gi makan kenduri. Apa lagi lajak ler aku ke Puncak Janing. Siap tunjuk kat Jaja lagi umah x-bopren.

Tapi aku ni kalau balik kampung tak drive memang tak kuar pun. Malas la. Si Zairie ngan Banie (member baik aku time skolah dulu.. skang pun baik jugak) call, sebabnyer si Zairie tu bertunang pada hari Ahad. Yang bestnyer member aku tu dapat kelapa muda.. memang muda gilos la bagi aku.. beza umor 10 tahun beb! Tapi tak kisahlah.. munkin itu jodoh dier kan.. Tapi ituler, bukannya aku tanak pegi tapi tak der transport. Ok la jugak aku tak drive sebab memang jam tahap cipan punya la kat Highway.. sib baikk!!

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...