Thursday, October 06, 2011

Travel Blog?!!

Hajat di hati nak buat travel blog tapi tu lah hajat tinggal hajat jer. Dah banyak tempat aku redah walaupun tak sebanyak orang lain tapi tahap kemalasan nak translate dalam blog menyebabkan tinggal hajat jer ler. 

Aku memang suka berjalan. Rasanya semua bermula dengan arwah mak yang memang suka berjalan. Teringat time cuti-cuti sekolah dulu travel dari Kedah ke Negeri Sembilan lepas tu balik ikut Kelantan. Perghh best tuh. 

Bila masuk ITM pun aku berjalan lagi dengan geng-geng Komander. Dari Perlis pegi camping kat Lumut, Termerloh, Besut. Ada jugak yg pegi ke Belum tapi time tu aku pegi Langkawi.

Bila dah kejer apa lagi panjang la langkah. Semua negeri aku dah sampai termasuklah Labuan. 2005 adalah tahun pertama aku menjejak kaki ke luar negara. Negara pertama yang au pegi of the course ler Korea. maybe sebab tu lah aku suka Korea especially Seoul. Lepas tu aku pegi Singapore, Bangkok, Indonesia (a few places), Macau, Hong Kong, China, Italy, Germany, Austria, Swiss, Perancis dan London.

Kalau ikutkan hati nak jer aku pegi merata dunia. Aku aim ticket untuk menjelajah at least 5 continents ada lah dalam RM16,000. Itu angan-angan dan impian. Mana tau boleh jadi kenyataan kan??!!


No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...