Wednesday, January 24, 2007

Aku dan Kenangan - Part 1.

Ini yang susah kalau sesama HOD buat head banging ni.. aku lak yang terkena tempias.. tensen!!

Aku tengah tengok Gokusen.. teringat lak zaman-zaman sekolah dulu. Form 4 - 5. Kelas aku tu aliran a/c dan jugak Art, so biasanya kalau ada bebudak art ni bebudak dia 'special' skeet..
in terms nakal tu ada la sikit tapi kitorang bukanla budak jahat.. Aku pun musykil apsal laa cikgu kat skolah aku tu siap gelar kelas kitorang "Kelas Kuda Kayu Kuda Kepang = 5K" Apsal ek?? aku ada gak rasa macam nak tanya.. Maybe sebab cikgu kelas kot.

Kitorang memang anti dengan cikgu tu pun. Skolah aku tu skolah pompuan semua, cikgu lelaki ada la dalam 5 orang termasuk sorang ustaz.. kira 3 melayu 2 chinese. Asalnya ada sorang lagi .. Cikgu Tomato ajar Geografi, akupun tak ingat nama dia tapi sebab muka dia merah jer so, kitorang panggil dia cikgu tomato.
So, bila dia blah ada la sorang cikgu melayu ni ganti.. hampeh betul, perasan hensem.. yang malangnyer jadik cikgu kelas kitorang lak tu. Kitorang panggil dia cikgu memerang. Siap tampal gambar memerang kat buletin board kat kelas lagi.. Dia masuk jer tengok gambar tu lepas tu tengok kitorang semacam jer.. hahahaha.. kalaula dia tau.. Adeh, standard la, umur time-time gitu kan rebellious sikit, dia lak macam ala-ala gatal lak tu, hapa lagi bebudak yg agak hardcore ni mula la asik nak melawan cakap jer.. tapi aku baik.. tak der melawan tapi ikut cakap pun tak jugak.. wakakakaka..

Teringat ada one time tu sesapa yang fail test kena duduk kat luar.. uihh.. best giler.. blok kitorang tu sekeliling penuh pokok pas tu dekat jer dengan lab, apa lagi dengan perasaan gumbiranya kitorang ramai-ramai kuar, lepak bawah pokok (depan kelas ni), siap makan-makan lagi (baju skolah dulu ada poket), sembang-sembang pas tu siap dok melepak kat tingkap lab lagi.. nyembang ngan bebudak yg tengah tunggu cikgu kat dalam lab.. wakakakaka.. hancus.. duduk kejap jer dah kena panggil masuk.. bengang mamat tu. Itu citer form 4 la..

Aku dulu kalau bosan ngan cikgu jer pegi tido kat sick bay.. kuakuakua.. Anyway, maybe sebab kitorang rasa cikgu kitorang ni kurang memberi perhatian kat kitorang kot, so, banyak benda kitorang kena buat sendiri. Nasib baik la class monitor kitorang memang kelassss... bebudak kitorang memang manchester united punya la.. sanggup datang time cuti skolah sebab nak cat kelas.. kaler peach.. kalau boleh tu nak cat kaler yang glaring sikit tapi malas nanti cikgu2 bising lak.. Skang ni mesti dah tak der dah.. The teachers were a bit surprise.. hehehe..

Tapi yang tak tahan adalah bila cikgu sendiri cakap yang kelas kitorang ni ler yang bakal menjatuhkan nama baik skolah.. Sedeyy ooo!! Tau la skolah aku tu antara skolah yang paling top kat Kedah pun tapi tak patutla cakap macam tu.. kalau sekolah buat karnival ker mender ker, lukis mural ker, kitorang ler yang jadik balaci.. tapi memang tensen la bila cakap macam tu kan.. so, what we did was.. everyday, we stayed back, do our homework together.. sesapa yang ambik a/c lepak kat kantin.. kembar meja panjang tu duduk beramai-ramai, bukakworksheet, buat step-by-step, sesapa budak art lepak dekat art room, tapi aku slalu lepak gak lepak kat art room tu.. nyebok ngan bebudak lain.. That's how we got through our form 5.. It was very memorable experienced.

Time ambik result, sorang jer dapat pangkat 2, berbanding denga kelas lain.. yang lain semua dapat pangkat 1. Alhamdulillah.. tapi yang tensenyer boleh cikgu kelas aku tu cakap dengan member aku yang dapat pangkat 2.. "Awakla ni yang merosakkan grade kelas". How could you.. as a teacher, said all those things to your student. Bengang giler kitorang time tu..

Itu citer zaman dulu la.. tu tak masuk lagi citer duduk kat hostel lagi tu.. curik masuk dalam kitchen, curik kuar dari hostel, dengan hantu jepunnyer.. best ooo...

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...