Wednesday, November 28, 2007

Weekend + Selesema

Weekend baru ni memang best! Aku balik kg dengan Kak Ma, Nora dan Ita. Drive ler. Bertolak dari KL (Sg Buloh sebenarnyer) dah pukul 8.30 malam. Biasala berenti sembahyang dengan dinner. Apa daaa.. kitorang makan n nyembang macam bukan nak balik Kedah. Sampai kat umah kat kg pun dah pukul 1.30pagi. Aku dengan selesema tak leh lena plak. Pukul 3 pagi lebih adik aku sampai dengan Om. Bangun ler bukak pintu. Lepas tu baru ler boleh tido itupun bangun awal la pulak. Pegi Kuala Nerang carik Abah. Macam biskut jer bapak aku tu.. mula-mula tu yembang ngan member dia kat luaq umah pas tu tiba-tiba jer dah hilang. Dah menjadik kebiasaan yang aku akan bawak Abah pegi pasar. Sementara menunggu geng-geng bersiap, kitorang makan ler breakfast. Adeh, terkejut mak aku bila Nora ngan Ita kata ituler first time diorang makan cucuq jagung... hehehehe..

Lepas makan tengahari, pegi ambik Jaja pas tu biasakla Jaja drive pi Padang Besar. Shopping ajer bebudak tu.. aku pun shopping gak.. hehehe.. pas tu pegi makan kat Kuala Perlis. Tapi makan memang tak best sebab tak tau kedai mana yang best. Kalau dulu memang dah tau dah port mana yang best tapi semenjak dia kumpulkan semua gerai makan kat 1 tempat, dah tak tau dah mana satu gerai yang best. Jaja blanja makan. Thank you Jaja!!!! Malam tu kitorang tido kat umah Jaja.


Hari Ahad, Jaja standardler kejer. Kitorang dah siap-siap, aku bawak diorang pegi Pekan Rabu. Standard ler nak beli ikan pekasam ler aper ler.. lepas tu pegi umah Pinie, kenduri abang dia kawin. Pengantin memang.. adeh cemana nak cakap ekk.. dua-dua jenis selamba badak saja. Sempat lagi angkat tangan buat isyarat peace time aku nak ambik gambaq.. hehehehe.. katun betuii laa.. Jaja sampai lambat sikit sebab dia pi makan kenduri adik bos dia kawin (adik ipaq kot.. tak ingatla. Lepas makan balik umah Jaja bersiap-siap nak balik (diorang ler) aku nak pegi Penang dengan Jaja.

Jaja dah tensen dah sebab bos tak kasi cuti hari Isnin. Kitorang stay kat Paradise Sandy Bay Beach Resort. Best bilik dia, mengadap laut. Tapi sesat la jugak bila mencari. Drive sampai ujung jalan terpaksa la patah balik. Macam mana tak nampak, signboard kecik sangat. Malam pegi makan kat Batu Maung.. ermm.. ye ke?? Besoknyer lepas check out pegi ler Queensbay Mall. Shopping macam orang kaya.. hehehe.. aku ngan Jaja masing-masing beli 1 pasang kasut Elle.. Jaja kata kasut tu mahai.. tapi kasut yang kitorang pakai time tu lagi mahai dari kasut Elle tu.. hehehe.. Makan kat TGI Friday dan lepas tu Jaja hantaq aku pi airport. Letih memang la letih tambahan pulak aku ni selesema, tapi best sesangat.

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...