Tuesday, December 21, 2004


Hehehe.. dah lama la aku tak nulih bukannya apa BZBZBZBZBZ mak cik dibuatnyer. Ni pun ada gak ghojer tapi sbb kena membaca kan so punya la mengantuk. Anyway, last Friday, I finished all my annual leave. Eleh sehari jer, I went to Kuantan and Cherating. Stayed at Legend Cherating Resort. That was the second time we stayed there. I went with Nora and my sis Mimi. Hampes betul pegi sana. Nora couldn’t make it on Friday because the person who was supposed to relief her got paternity leaves for 3 days so I’ll pick her up at Kuantan on Friday night. I drove to Kuantan using the new highway.. not a very good highway, the road is quite bumpy but still it cuts the travelling time by almost half. Anyway, my best friend, Nad is in Kuantan and I decided to check in first at Legend Cherating Resort. Since I was not familiar with that area (it was my first time driving to East Coast) I asked Nad for direction.. hampes tul la pompuan tu.. ingatkan terrer alih-alih aku sesat sampai ke Pekan. Tu la aku dah cakap kalau tak silap aku, nak ke Cherating kena ikut jalan nak ke Kuala Terengganu tapi mak cik tu siap nak sound au lagi.. hehehe hampess kelapa tul. Apapun aku selamat sampai ke Cherating. Lepak jap mandi manda kat swimming pool pas tu Nad came and pick us up around 7p.m. went to Kuantan. Makan kat Merdeka Court, ada la mamat hensem kat situ asyik pandang2, rugi aku ngan Nad tak ngayat.. err silap lak, Nad mana bleh ngayat orang lain Durhaka tau. Picked up Nora around 3a.m and the next day the 3 of us lepak2 in Cherating.


Started our journey back to KL around 2.30pm from Kuala Kemaman. Bought some keropok lekor and some tid bits for my boss and office mates. Tension oo.. aku sesorang jer drive, my sis and Nora dah terbunkang membuta, tengok diorang tidor aku lak rasa ngantuk. Fuiyoo!! Ada mamat bawak superbike, cun gila,, motor ler. Singgah kat Lanchang R & R, nampak la mamat yang bawak superbike tuh, mak aii, kureng hensem, biasakla slalunya motor memang best giler orang plak…hmmm.. no comment on that.


Lepas jer tol Karak, traffic dah macam siput babi jer.. slow gila, bayangkan mamat yang berjalan kaki kat tepi jalan tu siap potong keta kitorang lagi, Hampess!! Jammed sampai ler lepas terowong tu.. ghope-ghopenye diorang tengah baiki jalan, ala, lain kali kalau nak baiki jalan pun buat la waktu malam ker hari biasa ker.. macam ler tak tau yang jalan ke pantai timur tu sokmo-sokmo jer banyak keta kalau hujung minggu, naknyer kalau sabtu ngan ahad cuti. Banyak keta terpaksa behenti kat tempat sebab taku engine overheat, siap berkelah makan nasi lemak la, minum kopi la.. macam pesta pulak.


Went to Nik’s house around 6 something, mak cik tu bertunang dengan siapa???!! Sampai ler aku ngan Nora balik, dia tak ckap pun dia bertunang ngan siapa, tapi aku ngan Nora dah tau. Kitorang interview mak dier ler.. yang kelakarnyer hari ni nak bertunang pukul 7 pagi baru cakap ngan mak dia yang ada orang nak datang meminang hari nih.. hampess tul la pompuan tu, sesuka hati dia saja buat cenggitu. Aku pun tak paham la apa masalah dia. Patutler time Nora tanya mak dia dalam 2 weeks ago, mak dia macam confuse saja, rupanya memang dia tak cakap pun. Dia dah bincang ngan tunang dia tu awal lagi nak letak RM7,000 untuk hantaran + mas kawin ler kot, tapi mak dia dah hangin kot hari tu siap cakap apa tau.. RM7,000 tu untuk hantaran, mas kawin lak RM3,000 serba satu.. maunyer semua skali RM10,000 serba satu. Padan muka!! Tu la buat lagi kerja yang membelakangkan mak bapak. Nasib abik la pak cik dia ada hari tu, kalau tak hampess jer sapa nak jadik jurucakap. Haii.. ntahlah!! Conpius aku!! Anyway, dia bertunang dengan ex-bopren yang.. hai.. banyak tul kenangan gila yang terbabas, yang kalau diceritakan macam dalam drama la kiranya. Tapi munkin ini namanya jodoh!!

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...