Wednesday, November 15, 2006

Luahan Perasaan (tapi tak abis)

Finally, the boss has approved my paper.. After all the worrying that they put me through. hampeh betul la. Bayangkan paper aku diperam dekat 2 minggu sedangkan next week dah nak start course. Ini semua gara-gara consultant yang naikkan harga. Dah aku terpaksa prepare satu paper lagi. Tensen seh!!! Aku punya tensen sampai boss Pinie pun asik suruh aku senyum jer, aku dah tak tahan nak memerut dia ingat aku tensen keja pas tu dok suruh aku senyum.. dah sakit perut cemana nak senyum!! dah tu selesema lak.. gara-gara kemas chest drawer yg baru sampai pukul 4 pagi.. tapi rasanya sebab kena hujan sama kot hari sabtu baru ni.. Aku tau HOD aku tu ramai yang tak suka tapi ngan aku ok jer.. hehehehe.. kipas baik punya.. tak derlah.. dah dia bos kan.. dia suh aku buat jer la.. dia siap jumpa big boss aku.. yang jadik tensennyer sebab memula tu dia tanak approve paper tu. Aku dah mula gelabah biawak.. Bukan apa sebab semua preparation untuk course tu aku dah buat takkan la tetiba aku nak cakap kitorang nak cancel course tu. Semua ni disebabkan RM1000 increase dalam trainer's fee. Adeh!! kedekut nak mamposs!! Kalau course lain sorang 4 - 5 ribu hennget tak per lak.

Tak per lah.. aku tau boss aku tu dia banyak keja, mana ngan nak buat paper lagi, nak layan external consultant lagi pas tu nak exam lagi.. Redha jer la. Weii.. Korang bebudak opis aku yg baca ni.. korang ingat senang ke keja aku.. (senang la jugak) tapi leceh. Selalu tersepit dengan HOD. Dah bebudak mobile cemana la aku nak dapat participants banyak. Dah ada participants, last minutes cancel tak carik replacement. Ini boleh mendatangkan marah. Dah la asik komplen jer korang ni. Makan tak sedap komplen. Mana aku tau katerer tu masak sedap ke tak.. bukannya aku dok pi buat food testing. Bilik kecik.. komplen. Pegi course lenggang kangkung.. pen ker pensel sebatang pun tak bawak. Lepas tu komplen lagi.. perghh!! banyak lagi tu yang komplen.. Dengar tu.. jangan asik dok komplen, nasib baik ler kitorang provide gak makan.. kang aku kasi jer voucher KFC sorang RM10 jer kang baru padan muka. Tapi betulla.. sepanjang aku kat sini kat training ni + jadi committee untuk Staff Fund, aku membuat kesimpulan yang memang division kita ni patut ditukar kepada division komplen. Komplen jer memanjang. Kak Mas dulu siap kena sound ngan aku lagi.. kalau tak komplen tak bleh ker.. kalau komplen membina tak per gak.. tapi standard division kita tu mana ada kasi komplen membina semuanya komplen yg menyakitkan hati sebab tu aku skang dengan selambaknya menyound orang kecuali HOD sebab takut appraisal tak bagus... hahahaha.. hipokritnyer aku.. erkk.. tapi kekadang tu terlepas jugak..

Yehaa!! next week 2 hari aku kat Bangi untuk course. Mesti HOD aku bengang sebab participants tak sampai 20 orang pun. Kena bebel lagi. Next week kaya sekejap sebab arrears nak masuk. Tapi kaya sekejap ler. Aku dah tau mender apa aku nak buat ngan duit tu but first thing first.. aku kena blanja Nora kat Eden. Makan lobster masak kari.. eh silap.. tak kisah la apa pun. Ye la.. asik dia jer blanja aku kat sushi king la.. aku kena la pulak blanja dier..

Cess.. aku punya USB kabel untuk external hard disk aku problemo la pulak.. hampehh.. aku ni dengan semnagtnya la nak buat kejer kat umah (eleh.. alasan malas jer tu sebenarnya).. Weii.. mak cik banyak keja tau.. 2 follow up tau.. satu BNM punya satu external auditor punya.. Bos dah tanya, External Auditor punya tak habis lagi tapi BNM punya dah kuar.. Kena buat kat umah jer laa.. Hmm.. sabtu ni nak pi open house.. adehh.. malasnyerrr... alamak dah kul 11.30 mlm lebih dah ni.. aku nak iron baju nak kejer besok.. Chow Chin Chow!!!

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...